Weerbaarder door ervaringsgericht leren

Samen werken aan jouw ontwikkeling
Ervaringsgericht leren:
Bokstherapie betekent leren door te doen. We volgen hierin het ervaringsleermodel van 'Kolb': ervaren, overdenken, begrijpen wat dit voor je betekent en hoe dit inzicht kan leiden tot nieuw gedrag.

Ik werk met wat zich aandient tijdens het boksen, we werken in het nú. Dat betekent dat jouw lichaamstaal de input is voor reflectie. Ik combineer de methode 'Boksend Opvoeden' met mindfulness, ademtechnieken, 'rots en water' weerbaarheidstraining, elementen uit aikido (Oosterse vechtkunst) en diverse gespreks- en coachtechnieken om jouw mentale weerbaarheid te trainen.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

• Zelfbewustzijn, bewustzijn in contact met de ander,

• Grenzen aangeven, assertief en defensief gedrag,

• Confrontatie, omgaan met weerstand, weerbaarheid versterken,

• Verdiepen van jouw specifieke thema's (perfectionisme, faalangst, passiviteit, agressie, woede, angst etc

Coach traject:

Na een vrijblijvend intakegesprek starten we een traject van een aantal sessies. In de eerste sessie leer je al erg veel over jezelf. Vaak is dit confronterend, maar altijd eerlijk, puur en veilig. In de volgende sessies behandelen we samen jouw thema's en leer je nieuw gedrag. Daardoor ga je anders aankijken tegen je oude gevoelens en gedachten en wordt je weerbaarheid groter. Omdat het inslijpen van nieuw gedrag en nieuwe gedachtenpatronen enige tijd kost, oefenen we in de overige sessies hiermee verder. Elke sessie bespreken we jouw ervaring in de praktijk, wat jij hebt toegepast in jouw dagelijks leven.

Klik onderstaand voor meer informatie of een afspraak.