Training omgaan met werkdruk: sterker voor de klas

Ben jij leidinggevende, mentor, docent of onderwijs ondersteuner en wil je beter leren omgaan met werkdruk? Wil je mentaal sterker voor de klas staan? Dan kan bokscoaching je helpen.

Op school heb je zo je uitdagingen: je formatie rond krijgen, je grenzen bewaken bij conflicten, in contact blijven met je studenten, je kalmte bewaren. Heb je moeite om onder de werkdruk overeind te blijven, ben je onzeker geworden of zelfs gefrustreerd…lopen je doelen daardoor gevaar?

In bokscoaching leer je met deze uitdagingen omgaan op een zeer directe, praktische en leuke manier! Bokscoaching is ervaringsgericht leren, meer doén dan praten. Je wisselt boksoefeningen af met reflectie op je ervaringen, zo leer je jezelf op een andere manier kennen en gaat gedragsverandering veel sneller dan alleen via praten.

In bokscoaching komen je emoties en karaktereigenschappen direct en confronterend naar boven: welke overlevings- en afweermechanismen gebruik je? Is je gedrag helpend om je doelen te bereiken? Wat kun je daarin veranderen? Welk effect heeft dat op je onderwijs team?

Boksen als middel voor persoonlijke groei is meer dan alleen hard werken: het wordt de gentleman sport genoemd door de zelfbeheersing die je moet hebben. Een bokser moet in staat zijn om zijn of haar emoties onder controle te houden tijdens een sparring of wedstrijd, met respect voor de ander en binnen afgesproken kaders. Dat past goed bij jouw werkomgeving in het onderwijs.

Wil jij jezelf ontwikkelen en graag:

• je eigen kracht (her)ontdekken
  • leren van je sterkten en zwakten
  • je doelen bereiken in contact met de ander
  • overtuigend handelen bij weerstand
  • je grenzen bewaken

Pak dan die handschoenen op en maak onderstaand een vrijblijvende afspraak!

De toegepaste training methode is 'Boksend Opvoeden' die is geaccrediteerd en opgenomen in het aanbod 'Stichting Keurmerk Beroepsscholing'. www.stichtingskb.nl